Prometeusz

sobota, 1 kwietnia 2017

https://tackk.com/cazev9 
Potfolio
Nie wiele o mnie wiadomo, bo żyłem bardzo dawno temu. Jestem synem Japeta i tytanem. Potrafię podnosić bardzo ciężkie przedmioty, bardzo dobrze walczę i jestem wysoki. Moimi braćmi są Atlas, Epimeteusz (ten który poślubił się z Pandorą) i Menojtios, a moim synem był Deukalion. Stworzyłem ludzi i dałem im ogień, robiłem dla nich wszystko, jednak Zeus mi na to nie pozwalał. Moim wrogiem był Zeus.
Początek
Na początku Zeus mnie lubił, bo doradzałem mu, jednak pewnego razu chciałem stworzyć człowieka nie dał mi zgody, ponieważ bał się ich po bitwie gigantów, bo myślał, że straci władzę. Ja jednak stworzyłem ludzi bez jego zgody i postanowiłem mu o tym nie mówić, chociaż wiedziałem, że się o tym dowie.
Stworzenie człowieka
Ulepiłem ludzi z gliny i łez, a duszę dałem mu za pomocą iskier z rydwanu Heliosa. Mój Człowiek był o wiele słabszy od tytanów, trzy razy niższy i bardzo słaby. Ulepiłem tak kilku, ale nie mieli światła. Bardzo ich polubiłem i postanowiłem, że zrobię dla ich wszystko, więc chciałem ich nauczyć jak mają przetrwać.
Zeus
Po jakimś czasie Zeus dowiedział się o ludziach i wyglądał na wystraszonego. Nie słuchał już moich rad, ponieważ nie ufał mi przez ludzi. Kazał mi ich opuścić, bo jak nie to zemści się na mnie. Ja jednak tego nie robiłem. Pomagałem im cały czas, ale nie mieli ognia i musieli jeść surowe mięso i mieli ciemno.
Kradzież ognia
Poszedłem na Olimp z kawałkiem drewna i udało mi się odpalić go od pochodni. Na szczęście nikt mnie nie zauważył, ale wiedziałem, że Zeus się na mnie zemści, więc używałem ognia tylko w jaskini. Później jednak musieliśmy z nim wyjść na dwór z powodu budowy domów z nim i Zeus musiał nas niedługo z nim zobaczyć.
Nauka
Uczyłem ludzi przetapiać metale, gotować jedzenie, uprawiać rolę, kuć zbroje, budować domy, czytać, pisać, dzięki czemu stawali się potężniejsi. Później zaczęli się rozchodzić, posiadali swoje armie i zakładali państwa. Jednak Zeus przygotowywał coś złego, bo mówił mi, że pozbędzie się moich ludzi. Postanowiłem, że ostrzegę ludzi, żeby przygotowali armie i stworzyli więcej zbrój.
Pandora
Zeus dowiedział się później, że ukradłem ogień i stworzyłem ludzi, a przez to był na mnie wściekły i kazał mi zgasić wszystkie ognie. Nie zgodziłem się, bo bardzo ich lubiłem. Wtedy zesłał do nas piękną Pandorę z puszką, ale wiedziałem, że to podstęp. Wtedy poszła do mojego brata, który był moim przeciwieństwem, poślubił się z nią, a ona przekonała go do otwarcia puszki.

Skutki
Puszka Pandory zesłała bardzo dużo nieszczęść, a na samym końcu była nadzieja, która niestety nie wyleciała. Próbowałem coś zrobić, ale nie wiedziałem co. Ludzie musieli się do tego przyzwyczaić, ale postanowiłem, że nauczę ich przydatnych rzeczy, co mają robić i ludzie zaczęli sobie radzić, ale chciałem się zemścić Zeusowi i miałem pomysł na to.
Zemsta
Postanowiłem zemścić się na Zeusie za Pandorę i zabiłem Wołu i podzieliłem go na dwie części. Z pierwszej części która była tłusta wyciągnąłem mięso i zostawiłem tylko kości, a do drugiej włożyłem mięso z pierwszej. Poszedłem na Olimp do Zeusa, przeprosiłem go i powiedziałem, że ludzie będą składać ofiary, ale on ma wybrać 1 albo 2 część,  A on wybrał 1.
Zemsta Zeusa
Zeus zobaczył, że wybrał taką gorszą, wściekł się na mnie i kazał mnie przykuć, Hefajstosowi do skał Kaukazu, a ludzie nie wiedzieli co robić, mieli inne przekonania i zaczęli walczyć, krzyczeli na Zeusa, a później o mnie zapomnieli.  Zeus bał się, że wybuchnie podobna nowa wojna, a on zginie i ludzie będą władcami.
Koniec

Po tym wszystkim ludzie stali się jeszcze bardziej źli, bo już mnie nie mieli i buntowali się, przez co Zeus zesłał na nich wielką powódź, niszczącą miasta. Jednak dużo ludzi przeżyło i dalej byli źli, ale Zeus już nic nie robił, bo przekonał się, że byli bezbronni i Składali Zeusowi ofiary z których był zadowolony.

Mateusz Kroguluec

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 
FREE BLOG TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS