Niesamowita czytelnia

niedziela, 19 kwietnia 2015

 
   Miejsce do czytania powinno być słoneczne, jasne, ciche oraz przytulne. Takie miejsce powinno być dostępne dla wszystkich, którzy lubią czytać. Myślę, że czytelnie powinny powstać w przeszklonych budynkach, tak niskich, jak i wysokich. Czytelnie byłyby  czynne całą dobę, aby każdy, kto będzie tylko chciał, nawet o pierwszej nad ranem, mógł sięgnąć po ulubioną książkę, zrelaksować się i przenieść się do świata w czytanej lekturze.

     W każdej czytelni mieściłoby się kilka pokoi. Przy oknach ustawione zostałyby wygodne kanapy, sofy oraz fotele, obok których znajdowałyby się stoliki z lampkami. Dla każdego czytelnika byłby dostępny koc do okrycia w chłodne dni. W czytelni byłyby też legowiska dla zwierząt. Książki można byłoby czytać samotnie, z rodziną, z przyjaciółmi czy ulubionym zwierzątkiem. Na środku czytelni byłyby ustawione regały z książkami, z całym mnóstwem książek. 

    Takie czytelnie to oczywiście tylko marzenie, moja fantazja. Każdy w swoim domu może stworzyć swój własny, niepowtarzalny kącik do czytania. Ja najbardziej lubię czytać książki na kanapie w salonie, kiedy obok mnie leży mój kot Krykiet i cichutko mruczy. W końcu jak powiedziała Wisława Szymborska „czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką ludzkość wymyśliła”.


                                    Te pokoje mogłyby wyglądać tak:





Czytelnia w mojej wyobraźni


 Ja najbardziej lubię książki podróżnicze, a Ty jakie lubisz najbardziej?

          
                            Krykiet w swojej czytelni
          
          
                                                                      Alicja 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 
FREE BLOG TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS