Moje Drzewa

sobota, 5 września 2015

Cześć! To ja Wojtek
Chciałbym Wam zaprezentować dwa drzewa rosnące w moim ogrodzie.





Pierwszym drzewem, o którym chciałbym napisać jest sosna. Rośnie w moim ogrodzie, choć nie wiem ile może mieć lat, ponieważ była już tutaj zanim się wprowadziliśmy. Jest bardzo gęsta i rozłożysta. Jest wysoka -  ma około 9 metrów.
 Kora sosny w górnej części jest lekko pomarańczowa, a w dolnej brązowa. Wiem, że te drzewa są długowieczne,  mają miękkie drewno, które często wykorzystywane jest do produkcji mebli . Z sosny, a w szczególności z jej pączków , szyszek czy igieł wytwarza się lekarstwa i  olejki. Dla zdrowia i przyjemności warto wybrać się na spacer, szczególnie w lecie, po pachnących żywicą lasach sosnowych Moja sosna ma dość długie, ostro zakończone igły i małe brązowe szyszki. Nie zrzuca igieł na zimę .Jest drzewem wiecznie zielonym.
Gdy byłem mały, chciałem wykorzystać to drzewo, by zbudować na nim domek. Jednak z powodu ostrych, gęstych igieł zrezygnowałem z tego pomysłu. Drzewo posłużyło do innej zabawy. Na wzór urządzenia do przekazywania wiadomości z książki „Dzieci z Bullerbyn” A. Lindgren, zrobiłem z koleżanką pocztę koszykową  na linie, która opierała się o sosnę. Kilka dni korzystaliśmy z takiej wymiany informacji.
To zielone, iglaste drzewo jest niewątpliwie ozdobą naszego ogrodu. Bardzo lubię na niego patrzeć z okna mojego pokoju.




Drugim drzewem jest wiąz turkistanu, który zasadziliśmy na działce dwa lata temu. Jego sadzonka  była mała , wiotka i wyglądała jak patyczek. Teraz wiąz jest już większy ode mnie! W ciągu trzech lat jest w stanie osiągnąć sześć metrów wysokości.
 Wiem, że drzewa te dają dużo cienia i nie trzeba ich  specjalnie pielęgnować . Zatrzymują doskonale pył i kurz oraz pochłaniają dźwięki. U mnie w ogrodzie rosną trzy wiązy. Jeden rośnie obok mojego placu zabaw. Ma zielone ,błyszczące, drobne listki, które lubi zjadać mój żółw Tuptuś. Wiąz tak jak inne drzewa liściaste, zrzuca liście na zimę. Mój tata często przycina wiązy i  w ten sposób reguluje ich wzrost. Bardzo często ten rodzaj wiązów wykorzystywany jest jako żywopłot, ze względu na wymienione wcześniej zalety tego drzewa.
Bardzo lubię te drzewa, pomagam przy ich pielęgnacji i chciałbym żeby rosły długie, długie lata…





1 komentarz:

  1. Piękny ogród! Ja w swoim zawsze sadzę trzmieliny. To naprawdę łatwe w uprawie krzewy ozdobne.

    OdpowiedzUsuń

 
FREE BLOG TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS