Moje wybrane drzewa

niedziela, 6 września 2015

Odkąd pamiętam codziennie patrze na to drzewo. Rośnie na wprost mojego okna. Bawiłam się pod nim, biegałam a czasami spacerowałam. W zależności od pory roku zmieniało swoje kolory. A zimą stało otulone śniegiem. Nigdy nie zastanawiałam się co to jest za gatunek. Aż do teraz. Najpierw zrobiłam zdjęcia z mojego okna, a później poszłam po liść żebym mogła go zidentyfikować. Okazało się że jest to lipa. Lipa ma około 30 gatunków. Lipa ma pień stosunkowo krótki, zazwyczaj prosty, a im starsze drzewa tym grubszy jest pień. Kora jest ciemnoszara albo szarobrunatna. Liście lipa ma pojedyncze, okrągłe i w kształcie serc :). Lipa ma też 1-3 nasienny orzeszek. W Polsce najlepsze drzewa rosną w Cielętnikach, mają obwód 922 cm.
Drugie drzewo które chce zaprezentować to świerk srebrny znany też jako świerk kłujący. U świerku srebrnego korona jest bardzo gęsta. Pień osiąga minimum 30 metrów jeśli jest w naturalnym środowisku. Jego igły wyrastają na wyraźnych wzniesieniach, są czterokanciaste i zazwyczaj są srebrnosine. Zwany w Polsce kłującym zawdzięcza nazwę swoim kłującym igłom. Jego igły czasem występują w kolorze jakby niebieskim. To drzewo pochodzi z Gór Skalistych. Kolor pnia świerku srebrnego jest taki brązowawy.

 
Ciekawostki
Czy wiedziałeś że lipa produkuje ze swoich kwiatów syrop? :)
 
Czy wiesz, że świerk kłujący jest drzewem długowiecznym dość wolno rosnącym.  Przeciętnie osiąga wiek ok. 300 lat lecz nierzadko zdarzają się okazy znacznie starsze, osiągające maksymalnie wiek nawet 800 lat? 
Skąd wzięłam ciekawostki?
     Ciekawostki zebrane od cioci :)   
 
 
 
Lipa :)
 
 
 
 
 
 
 
 
Świerk srebrny(świerk kłujący)
 
 
 
 

 

                   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 
FREE BLOG TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS