Mój projekt

sobota, 14 maja 2016

Wita Was Wojtek!



W zeszłym tygodniu nasza klasa pracowała nad projektem WYNALAZEK. Każdy z nas miał za zadanie wymyślić i narysować własny projekt urządzenia, maszyny lub gadżetu.
Po dłuższym zastanowieniu wymyśliłem elektryczny wózek inwalidzki.  Narysowałem rysunek techniczny, zrobiłem opis mojego wynalazku, proces jego produkcji i wdrażania. Wcześniej wymyśliłem też urządzenie do szydełkowania, które pomogłoby mnie i  moim kolegom na lekcji techniki. Ostatnio na technice zajmowaliśmy się właśnie szydełkowaniem! Uznałem jednak, że projekt wózka inwalidzkiego jest lepszy.
 Według mojego projektu urządzenie to  miałoby zastosowanie w szpitalach i codziennym życiu ludzi, którzy nie są w stanie poruszać się o własnych siłach. Mój wynalazek to szansa dla ludzi starszych, chorych, ofiar wypadków na swobodne, samodzielne przemieszczanie się i normalne funkcjonowanie.
 Największą trudność w projekcie sprawiła mi część plastyczna i dbałość o estetykę pracy, bo szczerze mówiąc, to jestem słabym plastykiem. Opis wszystkich części urządzenia też nie należał do łatwych.
Po zaprezentowaniu wszystkich wynalazków, klasa rozwiesiła na tablicy korkowej komentarze do wszystkich projektów. Komentarze zawierały też pytania dotyczące prezentacji i odpowiedzi na nie twórców wynalazków.
Nie było pytania, które byłoby szczególnie zaskakujące dla mnie. Pytania związane z moim wynalazkiem dotyczyły materiału, z którego wykonane są koła oraz kolorystyki wózka.
Komentarze kolegów i koleżanek do projektów były pozytywne i motywujące. Mnie spodobał się najbardziej ten, który był buźką J i został zaadresowany do całej klasy. Spodobał mi się dlatego, że był zgodny z prawdą, ponieważ wszystkie wynalazki zasługiwały na pozytywną ocenę.

           Na koniec chciałbym przedstawić kilka start-upowych rad:
1.       Zastanowić się nad oryginalnością projektu i nie przyzwyczajać się do pierwotnego pomysłu
2.     Zrobić reklamy produktu, zaistnieć w mediach społecznościowych, prasie , telewizji, radiu
3.       Należy podać niższą cenę od tej, którą proponuje konkurent
4.       Nawiązać współpracę z potencjalnymi odbiorcami produktu
5.       Założyć stronę internetową, na której można zamówić produkt
6.       Jeżeli to możliwe wypuścić produkt w wielu wariantach
7.       Należy być kreatywnym, innowacyjnym i chętnym do współpracy

          Z życzeniami powodzenia w realizowaniu projektów i stworzeniu wynalazku czy urządzenia, które podbije świat.



                                                                                                           Wojtek 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 
FREE BLOG TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS