Brzydko pachnąca przygoda

piątek, 1 maja 2015

                                                                      Witam!!!  
                                                
          Pewnego dnia Pani Asia powiedziała:
-"We czwartek, 23 kwietnia, pojedziecie do oczyszczalni ścieków".
-"Do oczyszczalni ścieków!?-pomyślałam- dlaczego akurat mamy zwiedzać oczyszczalnię ścieków?Przecież każdy wie, jak wyglądają ścieki - są ohydne i śmierdzące. Co tu podziwiać !?"
Wkrótce miałam się przekonać po co tam pojechaliśmy. Ale zacznijmy od początku.
     Rankiem, 23 kwietnia, wsiedliśmy do autokaru,który zabrał nas do Dąbrowy Górniczej pod budynek oczyszczalni. Po wyjściu z autokaru poszliśmy w kierunku budynku. Gdy znaleźliśmy się w środku, ruszyliśmy parami po schodach. Gdy już znaleźliśmy się na piętrze, weszliśmy do sali wykładowej.
Tam zostaliśmy podzieleni na grupy. Moja grupa poszła zwiedzać oczyszczalnię.
     Widzieliśmy wiele interesujących pomieszczeń takich jak: pomieszczenie z wielkimi rurami, pomieszczenie, gdzie musieliśmy zatykać nosy(wiadomo dlaczego!),basen z czystą i brudną wodą,a także pracownię chemiczną.
I tu się zatrzymam. W pracowni chemicznej zobaczyliśmy, jak chemicy badają czystą wodę. Widzieliśmy także ciekawe eksperymenty, takie jak: wodę, która za każdym razem pachniała inaczej, wodę, która zmieniała kolor, żrące substancje oraz złoty  grosik, który pod wpływem jakichś środków chemicznych stał się srebrny.
    Gdy skończyły się zajęcia  chemiczne poszliśmy obejrzeć makietę oczyszczalni. Na tej makiecie mogliśmy oglądać  film- można powiedzieć- walki dobra ze złem, czyli walki ścieków z czystą wodą.
Na koniec odbyła się rywalizacja czterech drużyn w quizie. Drużyny były "kolorowe", miały kolor zielony,żółty,czerwony i niebieski. Moja drużyna miała kolor zielony.  Wraz z członkami mojej drużyny walczyłam zaciekle o zwycięstwo. Gdy  ogłaszano wyniki my, zieloni, myśleliśmy, że wygraną mamy       w kieszeni, lecz myliliśmy się, ponieważ wygrała drużyna żółtych.
Gdy skończył się quiz, skończyła się także nasz wycieczka.
     Mnie z tej wyprawy najbardziej spodobały się zbiorniki z czystą i brudną wodą, ponieważ brudna woda przepływając przez tunel,  jakby magiczny,  stawała się czysta.
    Już wiem, że przyszłam tu po to, by nauczyć się wielu rzeczy związanych z przyrodą.
To była bardzo fajna przygoda.

Julia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 
FREE BLOG TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS