Sprawozdanie z oczyszczalni ścieków

czwartek, 14 maja 2015

23.04 2015 r. Pojechałem wraz z całą moją klasą, a także z kolegami i koleżankami z klas 5 i 6 do oczyszczalni ścieków w Dąbrowie Górniczej. Pobyt tam trwał od godz. 8:30 do godz. 13:00. Ten wyjazd pozwolił mi bardziej poznać ekologię. Zacząłem zwiedzanie od pierwszego pomieszczenia, gdzie widziałem jak oddziela się resztki obiadu od ścieków (nie były to ładne zapachy). Następnie poszedłem do kolejnego pomieszczenia, gdzie zobaczyłem jak oddziela się piasek od ścieków. W kolejnym pomieszczeniu widziałem jak oddziela się nieczystości od wody. Później oglądałem już ostatnie maszyny. To tak zwane baseny, ostatni etap oczyszczania wody. Gdy skończyłem oglądanie oczyszczalni ścieków poszedłem wraz z moją grupą do laboratorium. Gdy tam wszedłem pani pokazała mi, mocno żrące substancje. Następnie pan pokazał jak zmienia się kolor wody np. na niebieski lub fioletowy. Na koniec pobytu w laboratorium pani pokazała jak zmienić kolor grosika na kolor dziesięciogroszówki. Po zakończeniu zwiedzania poszedłem wraz z innymi zobaczyć makiety oczyszczalni oraz film. Ta wyprawa była bardzo udana i pouczająca. Pozwoliła mi inaczej spojrzeć na sprawy brudnej wody czy śmieci. Minus tej wyprawy to zapachy. Ale myślę że ten „SMRODEK” pozwoli mi zapamiętać słowo EKOLOGIA i jak ona jest ważna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 
FREE BLOG TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS