Dzień w wodociągach

niedziela, 10 maja 2015



Dąbrowa Górnicza, dnia 23 kwietnia 2015 r. 



    Dzisiaj mogłam trochę dłużej pospać, ponieważ nie szłam do szkoły, a na zajęcia w Dąbrowskich Wodociągach. Mieszkam blisko tej oczyszczalni, dlatego ja wraz z moją kuzynką Wiktorią pojechałyśmy tam na rowerach.
    Na miejscu byłam wcześniej niż moja klasa, więc ja i Wika pojechałyśmy jeszcze nad staw, a kiedy wracałyśmy, przyjechał autobus z uczniami z klas 4-6. Zajęcia zaczęły się o 9.30. Najpierw oglądaliśmy maszyny, którymi oczyszcza się ścieki. Pan mówił, żeby ich nie dotykać. Tłumaczył też do czego służą te maszyny. Później udaliśmy się do laboratorium, gdzie pani pokazywała różne eksperymenty z wodą. Te doświadczenia były bardzo ciekawe. Najbardziej podobało mi się, jak pani wrzuciła 5 groszy do wody z jakimś płynem, a wtedy moneta zmienił kolor na srebrny. Następnie oglądaliśmy film o tym, jak oczyszcza się ścieki. Na koniec filmu byliśmy podzieleni na czteroosobowe grupy i odpowiadaliśmy na pytania. W czasie zajęć otrzymaliśmy ulotki dotyczące Światowego Dnia Wody. Wycieczka skończyła się o godzinie 11.30.
   Zajęcia w wodociągach bardzo mi się podobały, bo tam dowiedziałam się jak się oczyszcza ścieki oraz że wodę można pić z kranu. 

                                                                                                                                                                                                                            



                                                                                                                         To mój kot, jak pije wodę ze szklanki.


                                       


                    






                                                                               
                                                                                Alicja 

3 komentarze:

 
FREE BLOG TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS